Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) pro činnost „Silniční motorová doprava osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče“ podnikající fyzické osoby – Ing. František Kolář, IČ:41143710
I. Úvodní ustanovení
Podnikatelský subjekt Ing. František Kolář, Blankytná 1142, Liberec, IČ:41143710 (dále jen dopravce) zapsaný v živnostenském rejstříku, je držitelem mimo jiné následujícího živnostenského oprávnění pro koncesovanou živnost:
- Silniční motorová doprava osobní provozovaná vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče
Bližší specifikace nabízených služeb je uvedena v sekci „Mezinárodní přeprava osob„, Vnitrostátní přeprava osob“ a „Ceník“.
Dopravce poskytuje v rámci svého podnikání přepravní služby vozidly určenými pro přepravu nejvýše 9 osob včetně řidiče.
Fyzická nebo právnická osoba (dále jen objednatel), které jsou dopravcem poskytnuty služby ve výše uvedeném rozsahu je povinna seznámit se s těmito VOP před objednáním uvedených služeb. Akceptaci těchto VOP stvrzuje objednatel odesláním objednávky elektronickou cestou na platformách, u kterých dodavatel deklaruje, že je k tomuto účelu používá, případně podpisem objednávky v listinné podobě či smlouvy o přepravě. Elektronickou objednávku lze podat přes WhatsApp, email, sms.
II. Mezinárodní přeprava osob
Tento druh přepravy poskytuje dopravce jako příležitostnou (nepravidelnou) přepravu osob zejména na území států Evropské unie, viz sekce „Mezinárodní přeprava osob“.
III. Vnitrostátní přeprava osob
Tento druh přepravy poskytuje dopravce na území České republiky jako taxislužbu vozidly bez taxametru a ve vozidlech přepravovaných osob v mezích Zákona o silniční dopravě č. 111/1994 Sb, v posledním znění. Viz sekce „Vnitrostátní přeprava osob“.
IV. Trasa přepravy
Uvede-li objednatel v objednávce pouze cíl přepravy, určuje trasu dopravce. Rozhodnutí o změně trasy, bez vlivu na cenu přepravy je oprávněn udělat pouze řidič s ohledem na objektivní podmínky, které mohou na trase přepravy vzniknout. V ostatních případech je změna trasy přepravy možná po odsouhlasení případné změny ceny přepravy smluvními stranami, viz článek VI. – Cena přepravy
V. Objednávka přepravy
Přepravní služby jsou zajišťovány na základě objednávky objednatele realizované přes email, telefonicky WhatsApp, sms. Výsledná objednávka musí mít v případě mezinárodní přepravy a u vnitrostátní přepravy realizované na základě písemné smlouvy, podobu psaného textu přes některou z uvedených elektronických platforem. Potvrzením smluvních stran se objednávka považuje za závaznou. Na základě potvrzené objednávky smluvními stranami vznikne písemná smlouva o přepravě, na jejímž základě je přeprava realizována. Písemnou smlouvu lze uzavřít písemně v listinné podobě i elektronicky přes email nejpozději při nástupu do vozidla.
V případě vnitrostátní přepravy osob na území České republiky je přeprava osob realizována kromě přepravy na základě písemné smlouvy také na základě elektronické objednávky, přes některou z výše uvedených platforem, z nichž je dopravcem preferována platforma WhatsApp. Tímto způsoben lze objednat přepravu i tzv. „ na ulici“ naskenováním QR kódu umístěném na vozidle. Po odsouhlasení trasy a ceny lze přepravu v mezích Zákona o silniční dopravě č. 111/1994 Sb, v posledním znění tímto způsobem uskutečnit.
Podrobnosti k objednávkám naleznete v sekci „Objednávka a platba přepravy“.
Dopravce má právo odmítnout zakázku bez udání důvodu.
VI. Cena přepravy
Ceny za přepravu jsou smluvní a řídí se ceníkem, pokud není dohodnuto jinak. Konečná cena je vždy objednateli sdělena v reakci na objednávku přepravy a je neměnná vyjma následujících případů, není-li dohodnuto jinak:
- v období mezi objednávkou a realizací přepravy dojde ke zvýšení cen pohonných hmot (dále jen PHM) a dalších komodit a služeb k dané přepravě nutných
- přepravované osoby během přepravy požádají o změnu trasy vedoucí k cíli, bude-li tato trasa delší nebo náročnější na spotřebu použitého vozidla, případně bude-li trasa zatížena poplatky, se kterými nebylo dopravcem počítáno
- přepravované osoby během přepravy požádají o přerušení přepravy, které bude vyžadovat platbu parkovného apod.
VII. Platba
Platba za přepravu se provádí vždy před zahájením přepravy. Jsou preferovány bezhotovostní způsoby platby.
Platby bankovním převodem proti faktuře, případně proti zjednodušenému daňovému dokladu se realizují dle pokynů v sekci platby, pokud není dohodnuto jinak. Platba je považována za provedenou připsáním na účet dopravce.
Bezhotovostní platba ve vozidle se realizuje formou okamžité platby přes QR kód bankovní aplikací přepravované osoby. Klasický bankovní převod není při platbě ve vozidle akceptován. Platba je považována za provedenou připsáním na účet dopravce. Faktura, případně zjednodušený daňový doklad, při této platbě bude vystavena bez zbytečného odkladu, nejpozději následující den po dni ukončení přepravy a bude zaslána elektronickou cestou na kontakt uvedený ve smlouvě, případně elektronické objednávce, pokud není dohodnuto jinak.
Hotovostní platba ve vozidle je možná. Na tuto platbu bude daňový doklad vystaven v den přepravy, nejpozději den následující po dni ukončení přepravy, pokud není dohodnuto jinak.
VIII. Zálohové platby
Dopravce je oprávněn požadovat po objednateli zálohovou platbu, viz sekce „Objednávka a platba přepravy“.
IX. Storno podmínky
Storno podmínky se uplatňují u mezinárodní přepravy a u vnitrostátní přepravy realizované na základě písemné smlouvy.
Mezinárodní přepravu a vnitrostátní přepravu realizovanou na základě písemné smlouvy lze zdarma zrušit osm kalendářních dnů před dnem odjezdu, pokud není ve smlouvě o přepravě dohodnuto jinak.
Sedmý až pátý den před dnem odjezdu uplatňuje dopravce storno poplatek ve výši první uhrazené zálohy na přepravu (viz. Objednávka a platba přepravy), pokud není ve smlouvě o přepravě dohodnuto jinak.
Od čtvrtého dne před dnem odjezdu do okamžiku odjezdu uplatňuje dopravce storno poplatek ve výši rovnající se součtu záloh na přepravu (viz. „Objednávka a platba přepravy“), pokud není ve smlouvě o přepravě dohodnuto jinak.
Jsou-li ve smlouvě o přepravě sjednány odlišné storno podmínky od storno podmínek ve VOP, řídí se tyto smlouvou o přepravě.
Požadavek na zrušení přepravy objednatel zašle na email info@autemnaletiste.cz
Vznikne-li objednateli nárok na vrácení peněz, budou tyto vráceny bankovním převodem na účet objednatele, není-li dohodnuto jinak.
X. Povinnosti přepravovaných osob, zavazadla, zakázané předměty
Přepravované osoby jsou povinné:
- dostavit se včas v dohodnutém čase na dohodnuté místo k zahájení přepravy
- mít u sebe platné doklady k prokázání své totožnosti, případně platný cestovní pas
- dbát pokynů řidiče a dodržovat bezpečnostní předpisy
- nepoškozovat majetek dopravce a dalších přepravovaných osob
- během přepravy ve vozidle i mimo něj nekouřit, nepožívat alkoholické nápoje a jiné omamné látky
- zachovávat čistotu
- neobtěžovat řidiče a další přepravované osoby – vozidla jsou nekuřácká
- na jednoho cestujícího lze přepravit jedno zavazadlo v zavazadlovém prostoru a jedno příruční zavazadlo, přeprava sportovních potřeb a sportovního vybavení (např. lyže apod.), je po dohodě možná
- přepravovaná osoba bere na vědomí, že ve vozidle nelze v rámci mezinárodní přepravy přepravit: zbraně (i v případě, že na zbraně má přepravovaná osoba povolení a potřebuje je pro výkon svého povolání), výbušniny, hořlaviny, chemické a toxické látky, omamné látky a látky obdobné povahy, předměty vyžadující proclení dle pravidel jednotlivých států, přes které přeprava probíhá
- přepravovaná osoba bere na vědomí, že ve vozidle nelze v rámci vnitrostátní přepravy přepravit: zbraně (v případě zbraní pro sportovní účely a pro výkon povolání je přeprava, po dohodě a zajištění přepravy těchto (ze strany přepravované osoby) dle příslušných právních norem České republiky, možná), výbušniny, hořlaviny, chemické a toxické látky, omamné látky a látky obdobné povahy
XI. Odpovědnost dopravce za škodu
Dopravce je odpovědný za škodu, kterou zavinil nebo způsobil.
Dopravce není odpovědný za škodu, která vznikla v důsledku:
- autonehody, kterou dopravce nezavinil ani nezpůsobil
- překážek na vozovce, které vznikly z jiného důvodu než vinou dopravce a které mohou zásadně ovlivnit čas dojezdu do stanoveného cíle
- kontrol státních a správních orgánů všech států, přes které přeprava probíhá, např. policie, celní správa a další složky oprávněné k zastavování a kontrolování vozidel a osob
- zásahu vyšší moci, např. počasí, přírodní katastrofy, pouliční nepokoje, ozbrojené konflikty apod.
- přepravy zakázaných předmětů
XII. Platnost všeobecných obchodních podmínek
Platnost těchto VOP je ode dne 29.10.2023 na dobu neurčitou. Dopravce si vyhrazuje právo na jejich změnu dle svého uvážení.
XIII. Závěrečná ustanovení
Vztahy mezi dopravcem a objednatelem jsou dány objednávkou přepravy, smlouvou o přepravě, těmito VOP a příslušnými ustanoveními Občanského zákoníku v platném znění.